F.A.Q.

Veelgestelde vragen

door consumenten

Hoe weet ik dat mijn geld veilig is?
Cashfree gebruikt alle mogelijke industriestandaarden voor de bescherming van jouw geld, alsook hebben wij enkele extra features toegevoegd om het geld én de data van onze klanten veilig te stellen. Dit zowel voor de Consument als de Handelaar.
Hoe bevestig ik een mobiele betaling?

Na het scannen van de qr-code of het openen van een betaallink kan je de betaling met je vingerafdruk (Touch ID) of je pincode bevestigen. Veilig mobiel betalen zonder bankkaart: Daar staat Cashfree voor.

Hoe werkt mobiel betalen met Cashfree?

De Consument:

  1. Open de Cashfree app
  2. Scan de QR-code van de Handelaar
  3. Bevestig de betaling met jouw vingerafdruk (Touch ID) of pincode

De Handelaar:

  1. Open de Cashfree app
  2. Geef het te betalen bedrag in
  3. Wacht tot je klant de betaling bevestigt

Het is echt zo simpel!

Wat zijn de kosten voor consumenten?
Cashfree is volledig gratis voor consumenten, er zijn dus geen kosten verbonden aan het mobiel betalen.

door handelaars

Wie zijn de partners en handelaars van Cashfree?
Ontdek hier waar je met Cashfree kan betalen.
Kan ik Cashfree inzetten als betaalmethode in mijn webshop?
Ja hoor! Vraag jouw webontwikkelaar om contact op te nemen met onze klantendienst. Mobiel betalen in jouw webshop was nog nooit zo gemakkelijk met ons e-commerce betaalsysteem!
Hoe weet ik dat mijn geld veilig is?
Cashfree gebruikt alle mogelijke industriestandaarden voor de bescherming van jouw geld, alsook hebben wij enkele extra features toegevoegd om het geld én de data van onze klanten veilig te stellen. Dit zowel voor de Consument als de Handelaar.
Hoe weet ik als Handelaar dat ik werd betaald?
Bij iedere mobiele betaling met de Cashfree app ontvang je als handelaar een bevestiging in jouw eigen app. Je kan diezelfde transactie daarna ook terugvinden in de transactiehistoriek. Geen bonnetjes zoals met de dure betaalterminals. Alles handig in 1 mobiele applicatie, van overal beschikbaar via jouw smartphone.
Hoe bevestigt de Consument een mobiele betaling?
De Consument bevestigt de betaling met zijn/haar vingerafdruk (Touch ID) of een 4-cijferige pincode. Veilig mobiel betalen zonder bankkaart: Daar staat Cashfree voor.
Hoe werkt mobiel betalen met Cashfree?

De Consument:

  1. Open de Cashfree app
  2. Scan de QR-code van de Handelaar
  3. Bevestig de betaling met jouw vingerafdruk (Touch ID) of 4-cijferige pincode

De Handelaar:

  1. Open de Cashfree app
  2. Geef het te betalen bedrag in
  3. Wacht tot je klant de betaling bevestigt

Het is echt zo simpel!

Wanneer ontvangt de handelaar de betaling van de consument?
Cashfree is een instant betaalmethode, wat betekent dat de betaling wordt gegarandeerd aan de Handelaar vanaf het moment dat in de app de betaling wordt bevestigd met pincode of vingerafdruk door de consument. De bedragen worden ontvangen op rekening van de handelaar binnen de Regels en Reguleringen van het Cashfree betaalschema: binnen de 24 uur indien je als handelaar dezelfde bank als Cashfree hebt; max. 48 uur indien het van een andere bank dan die van de handelaar wordt betaald.
Hoe ontvang ik als handelaar de ontvangen transacties?
De bedragen worden tijdens mobiele betalingen met de Cashfree app rechtstreeks op jouw geregistreerde rekening gestort. Het verschil met andere betaalsystemen is dat Cashfree volledig onafhankelijk is van de banken. In de bankenwereld heet dat bank-agnostisch zijn.
Zijn er limieten op de bedragen die een handelaar kan ontvangen?
Er zijn met onze mobiele betaalapplicatie geen limieten op het bedrag dat een handelaar kan ontvangen, buiten deze die zijn bepaald door jouw eigen bank. Wanneer je deze limieten wil verhogen raden we je aan contact op te nemen met jouw bank.
Hoe kan ik een kassier deactiveren?
Je kan kassiers gemakkelijk beheren, toevoegen, deactiveren en verwijderen onder de ontvanger instellingen -> mijn kassiers.
Wat zijn de transactiekosten voor handelaars?
Per transactie wordt een fee van slechts € 0,06 aangerekend, ongeacht het gespendeerde bedrag.
Zijn er kortingen op grote volumes?
Neem contact met ons op voor meer informatie of vul ons contactformulier in.
Zijn er nog andere kosten?
Buiten de transactiekosten zijn er geen andere kosten. Je gebruikt je eigen smartphone, dus heb je eigenlijk een goedkope betaalterminal, altijd op zak. Geen abonnementskosten of andere verborgen vergoedingen. Je koopt met Cashfree dus zeker geen kat in een zak.
Wat is de kost voor een mislukte transactie?

Wij rekenen nooit een fee aan voor mislukte transacties.. We rekenen enkel fees aan voor geslaagde transacties.
Mobiel betalen met Cashfree: transparant, simpel en zonder verborgen kosten.

Wat zijn de kosten voor een terugbetaling?
Transactiekosten voor terugbetalingen zijn identiek aan deze voor gewone betalingen, € 0,06 per transactie.
Wat zijn de fees voor Consumenten?
Cashfree is volledig gratis voor consumenten, er zijn dus geen kosten verbonden aan het mobiel betalen.
Hoe kan ik een Cashfree partner worden?

Neem contact met ons op voor meer informatie of vul ons contactformulier in.